Ulaştırma ve Haberleşme alanında 7,31 milyar tl yatırım yaptık

Ulaştırma ve Haberleşme alanında 7,31 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan İzmir de payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

İzmir’i Türkiye’ye bağladık

İzmir’i diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 522 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 755 kilometreye, otoyolları 222 kilometreye uzattık. Böylece İzmir’e erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek İzmir’deki karayolu ağını 1.499 kilometreye ulaştırdık.

OTOYOL                   222 km

DEVLET YOLU        522 km

İL YOLU                    755 km

TOPLAM YOL AĞI  1.499 km

Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden İzmir de üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 403 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 274 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak İzmir’in toplam bölünmüş yol mesafesini 677 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  403 km

2016               677 km

İzmir’in yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 yılda Karayolu uzunluğumuzu artırdık, yollarımızı modernleştirdik

2003-2016 Döneminde Yapılan Karayolu Çalışmaları

İzmir-Aydın Otoyolu
İzmir-Manisa (İzmir-İstanbul) Yolu (34 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

Bornova-Turgutlu-Salihli (İzmir-Ankara Yolu) Yolu (95 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)
İzmir-Aliağa-Ayvalık (İzmir-Çanakkale) Yolu (171.1 km Bitümlü Sıcak Karışımlı ve 4.9 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)
Menemen-Manisa Yolu (30 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)
İzmir-Aydın Yolu (39 km Bitümlü Sıcak Karışımlı ve 38 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

Çeşme-Alaçatı Yolu (4.5 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)
Yenişakran-Kapukaya Yolu (4.5 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)
İzmir Çevre Otoyolu
Salihleraltı Yolu (14 km Tek Yol Beton Parkeli)
(Torbalı-Belevi) Ayrımı-(Bayındır-Ödemiş) Ayrımı Yolu (8.1 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Tek Yol)
Dikili, Çandarlı, Zeytindağ, Yenifoça, Bayındır, Ödemiş-Birgi, Tire, Kemalpaşa Şehir Geçişleri (23.8 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Tek Yol ve 14.9 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

Bayraklı-I ve Bayraklı-II Tünelleri
Yeşildere Bölgesi’nde mevcut devlet yolu üzerine oturan ve tüm trafik sirkülasyonunu sağlayacak olan 200 m çapında köprülü kavşakta çalışmalar tamamlanmış ve trafiğin hizmetine açılmıştır. Bu kavşak; yükseklikleri 23 m’ye varan 28 adet ayak, 8 adet kavşak kolundan oluşan 678 m uzunluğunda viyadükten oluşmuştur.

Çalışmalar tamamlanarak 24.05.2015 tarihinde trafiğe açılmıştır.

Devam Eden Karayolu Çalışmaları

İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi Ve Bağlantı Yolları Dahil)

Körfez geçişi 45 dakikadan 6 dakikaya iniyor

Marmara Bölgesi ile Ege Bölgesi arasındaki karayolu trafiğini daha hızlı, güvenli ve konforlu hale getirecek olan İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ülkemizin gerçekleştirmekte olduğu mega projelerden birisidir.

384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundaki proje Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilmektedir.

Yapımı tamamlanarak 1 Temmuz 2016 tarihi itibariyle trafiğe açılmış olan Osmangazi Köprüsü  252 m kule yüksekliğine ve 35.93 m tabliye genişliğine sahiptir. 1.550 m orta açıklığı ve toplam 2.682 m boyu ile Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4.sırada yer almaktadır.

Proje başlangıcı olan Gebze-Orhangazi-Bursa arasındaki 78 km.lik kesimin Gebze-Gemlik Kesimini oluşturan 52 km’lik kısmı tamamlanarak trafiğe açılmıştır.

Projenin tamamı Aralık 2018’de bitirilecektir.

Sözleşmeye Göre Bitiş Yılı 2020’dir.

Asma Köprü Projesi ile;

• Proje tamamlandığında İstanbul İzmir arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate, İstanbul Eskişehir arası da 4 saatten 2,5 saate inecek.

• Zaman ve enerji tasarrufu ile bölgemiz ve bölgemizde yaşayan vatandaşlarımız bir katma değer kazanacaktır.

• Yolun geometrik standardının yetersizliğinden kaynaklanan trafik kazalarında azalma sağlanacaktır.

Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu

Proje Bedeli:347 Milyon USD

Çandarlı’ya kurulacak olan Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın karayolu bağlantısı olacaktır.

Yap İşlet Devret Modeli ile yapılması planlanmaktadır.

Çiğli-Aliağa-Çandarlı kesiminde proje çalışmaları tamamlanmıştır.

• Aliağa-Ayvalık Yolu

• Torbalı - Ödemiş – Kiraz Yolu

• Bergama-Soma-Akhisar Yolu

• İzmir-Manisa Devlet Yolu Sabuncubeli Tüneli (YID)

4.070 m’si çift tüp tünel, 2.530 m’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 6.600 m uzunluğundaki projenin tamamlanmasıyla İzmir- İstanbul Karayolu’nun İzmir- Manisa arasının eğimi azalacak ve seyahat süresi 15 dakikaya inecektir.

Ayrıca kış dönemlerinde kar mücadelesine gerek kalmadan kesintisiz, konforlu ve güvenli ulaşım imkanı sağlanmış olacaktır.

• Selçuk-Ortaklar-Aydın Yolu

• Havalimanı Kavşağı-Torbalı-Belevi Yolu

• Selçuk-Kuşadası-Söke-(İzmir-Aydın) Ayrımı-Sazlıköy Yolu

• (İzmir-Çeşme) Ayrımı-Balıklıova-Mordoğan Karaburun Yolu

• Menemen-Aliağa Ayrımı-Yenifoça Yolu

• Izmir-Çeşme Ayrımı-Seferihisar- Selçukkuşadası Ayrımı Yolu

• Bergama Çevre Yolu

Toplam uzunluğu 10 km’dir. Projenin 2017 yılı içerisinde bitirilmesi hedeflenmektedir.

• İzmir-Torbalı Ayrımı-Menderes-Ahmetbeyli Ayrımı Yolu

• Kemalpaşa Torbalı Yolu

• İzmir-Ankara Otoyolu (Etüt Proje)

Ege Bölgesini İç Anadolu bölgesine ve devamında Doğu ve Güneydoğu’ya otoyol konforu ile bağlayacak olan 573 km uzunluğundaki güzergahta etüt ve proje çalışmalarına başlanılmıştır.

• İzmir Körfez Geçişi

İzmir Körfez Geçişi Bağlantı Yolu Projesi’nin tamamlanması ile İzmir Kent Geçişi kapsamında İzmir Kenti kuzey aksından gelen trafiğin kentiçi trafik akışına girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşımı sağlanmış olacaktır.

Yaklaşık 12.2 km uzunluğunda planlanan Körfez Geçişi’nin 6.7 km’si deniz geçişidir.

Deniz geçişinin 1.797 m’lik kesimi batırma tüp tünel, 4.158 m’lik kesimi köprülü geçiş ve 760 m’lik kesimi yapay ada olarak projelendirilmektedir. Proje çalışmalarının ve ÇED sürecinin tamamlanması için çalışmalar devam etmektedir.

Tarihi köprüleri yaşatıyoruz

İzmir ilinde 2007 yılında Tekkeboğazı ve İğnedere Köprülerinin restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz

Ankara – İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi

Proje Bedeli: 9,5 milyar TL

Yüksek Hızlı Tren ağını İzmir’e ve Manisa dahil güzergah üzerindeki illere ulaştıracak önemli bir demiryolu projesidir.

Ankara-İzmir mevcut demiryolu 824 kilometre olup, seyahat süresi yaklaşık 14 saattir. Bu proje ile iki şehir arası demiryolu mesafesi 624 km’ye ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşecektir.

Projenin; Ankara (Polatlı)-Afyonkarahisar kesiminde altyapı yapım çalışmaları devam etmektedir.

Eşme-İzmir kesiminde ise bölüm bölüm proje hazırlanması ve ihale süreçleri devam etmektedir.

• Halkapınar-Otogar Demiryolu Bağlantısı

• Aliağa - Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantısı

Proje Bedeli: 276 milyon TL

24 km uzunluğundaki çift hatlı Aliağa-Çandarlı Limanı demiryolu bağlantı hattı için 2017 yılı başında ihaleye çıkılması planlanmaktadır.

• Bandırma - Balıkesir - Manisa– Menemen Sinyalizasyon Projesi

• Kemalpaşa OSB-Turgutlu Demiryolu Bağlantı Hattı

• Bandırma-Balıkesir-Manisa–Menemen Elektrifikasyon Projesi

• Tepeköy-Selçuklu (26 km) arası 2. Hat yapımı

• Cumaovası-Torbalı (Tepeköy) 2. Hat Elektrifikasyon Sinyalizasyon Telekomünikasyon Yapımı

• Nemrut Körfez Liman Bağlantısı Demiryolu Projesi

• Kemalpaşa Lojistik Köyü

Proje Bedeli (1. kısım): 26,2 milyon TL

Proje iki aşamalıdır;

Birinci aşamanın kamulaştırması, altyapı inşaatının yüzey tesviyesi ve demiryolu bağlantısı tamamlanmıştır.

2. Kısım altyapı inşaatı ile Yap İşlet Devret Modeli ile yapılacak olan üstyapısının 2017 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

İleride öngörülen genişleme alanı ile birlikte toplam alanı 3.000.000 m²’dir.

• Kemalpaşa-Torbalı-Alsancak Limanı Bağlantısı (Etüt Proje)

Kemalpaşa Lojistik Köyü’nün; bir taraftan Alsancak Limanı’na diğer taraftan Denizli-Aydın-İzmir demiryoluna (Torbalıda) bağlantısının yapılması amacıyla söz konusu demiryolu hattı planlanmıştır.

Bu bağlantılar sayesinde Ege Bölgesi’nin tüm yükleri Alsancak ve Çandarlı Limanlarına ulaştırılacaktır.

• Egeray / İzban

İzmir’in trafik sorununa kalıcı bir çözüm üretmek amacıyla TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından metro standardında ortak banliyö işletmeciliği yapılması için Belediye ile %50’şer hisseli ortak bir şirket (İZBAN A.Ş.) kurulmuştur.

EGERAY Projesi’nde, 31 istasyon ile 79 km’lik çift hatlı Cumaovası-Alsancak-Aliağa parkurunda metro standardında ticari işletmecilik yapılmaktadır.

Bu proje, yerel yönetim, merkezi hükümet ve kamu kurumu işbirliğinde dünyada örnek gösterilen proje hüviyetini kazanmış ve Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından ödüle layık görülmüştür.

Çandarlı Bergama Demiryolu Projesi

Havayolunda Büyük Dönüşüm

Adnan Menderes Havalimanı yenilendi

Adnan Menderes Havalimanı’nın yeni Dış Hatlar Terminali 13 Eylül 2006 tarihinde hizmete açıldı. 107.699 m2 alana sahip olan terminalin yıllık yolcu kapasitesi 10 Milyon kişi.

Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali inşaatı 23.03.2014 tarihi itibariyle tamamlandı ve hizmete sunuldu. Böylece Havalimanı  iç ve dış hatlar olarak 20.000.000 yolcu/yıl kapasitesine çıkarılmıştır.

Uluslararası ödüllerle tescilli havalimanı

Adnan Menderes Havalimanı; Uluslararası Avrupa Havalimanları Konseyi tarafından 2009’da düzenlenen karbon akreditasyonu programına kabul edilen Türkiye’deki ilk, Avrupa’daki 2. Terminal oldu.

2009 yılında Doha Uluslararası Havacılık Zirvesi’nde “Yılın En Çevreci Havalimanı” ödülünü aldı.

2010 yılında ACI Europe tarafından verilen Eko–Yenilik Ödülü’nü aldı.

2011 yılında “Ekolojik Açıdan Yılın En İyi Havalimanı” ödülünü aldı.

Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali, 2014 yılında “Ulusal Çelik Yapı Tasarım” ödülüne layık görülmüştür.
2016 yılında Adnan Menderes İç Hatlar Terminali Türkiye’nin havalimanı terminalleri arasında ilk Enerji ve ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED) Gümüş Sertifikasını almaya hak kazanmıştır.

Adnan Menderes Havalimanı

Uçak Trafiği

2003  25.592

2015  86.994

Yolcu Trafiği

2003  2.337.749

2015  12.178.100

2003 yılında iniş-kalkış yapan 25.592 uçak ile 2.337.749 yolcu taşınırken 2015 yılında iniş-kalkış yapan 86.994 uçak ile 12.178.100 yolcu taşınmıştır.

İzmir Çeşme (Alaçatı) Havalimanı

YİD modeli ile ihale edilebilmesi için ihtiyaç ve kapasite çalışmaları sürdürülmektedir.

Devam Eden Denizcilik Projeleri

• Kuzey Ege (Çandarlı) Limanı (YID)

Dünyanın 10 büyük limanı arasında yer alacak bu liman; demiryolu ve otoyol bağlantıları ile İzmir’in, Ege Bölgesi’nin ve Türkiye’nin küresel pazarlara açılan önemli bir kapısı olacaktır.

Proje kapsamında;

• 480 m’lik taş dolgu dalgakıran, 1.020 m’lik kazıklı dalgakıran imalatı tamamlanmıştır.

Nihai kapasitenin 12 Milyon TEU/Yıl olması hedeflenmektedir.

Rıhtım, geri saha ve üstyapı ve ekipman temini hususunda Yap İşlet Devret modeli ile ihale çalışmaları devam etmektedir.

• İzmir Liman Modernizasyonu Projesi

Proje Bedeli: 320 Milyon TL

Hazırlanan İzmir Limanı ve İzmir Körfezi Rehabilitasyon Projesi Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca onaylanmıştır.

Projeye ilişkin hazırlık ve değerlendirme süreci devam etmektedir.

• İzmir Limanı İçin Alt Üst Yapı Tesisleri Ve Ekipman Temini Projesi

Yaklaşık 100.000 m2 betonlama yapılarak yeni alan kazanılmıştır.

Ayrıca, 90 m’lik rıhtım ıslahı tamamlanarak rıhtım işletmeye açılmıştır.

Limanda Otomasyona Geçilmiştir.

İzmir Limani rehabilitasyon ve modernizasyonu kapsamında yaklaşım kanalı taraması ve ii. kısım konteyner terminali inşasının tamamlandığı takdirde;

Yeni nesil gemilerin düzenli ve emniyetli bir şekilde rıhtımlara yanaşabilmesi, manevra yapabilmesi ve bağlanabilmesi imkanları sağlanacaktır.

Şu anda limana gelen konteyner gemileri ortalama 200 m. uzunluğunda ve 4.000 TEU kapasiteye sahip gemiler olup, projenin tamamlanması ile 350 m. uzunluğunda 10.000 TEU kapasiteli gemilerin limana yanaşması sağlanacaktır.

Liman kapasitesi 3 kat artarak 830.000 TEU’dan 2.500.000 TEU’ya çıkacaktır.

Yat Limanları İzmir’de

• Çeşme Yat Limanı (Yap-İşlet-Devret Modeli)

• Sığacık Yat limanı (Yap-İşlet-Devret-Modeli)

tamamlanarak turizm sektörünün hizmetine verilmiştir.

• Şakran Yat Limanı (YİD)

Kapasitesi: Denizde 350, karada 200 yat.

Projenin Yap İşlet Devret Modeline göre ihale edilmesi planlanmaktadır.

• Urla Çeşmealtı Yat Limanı (YİD)

Projenin Yap İşlet Devret Modeliyle ihale edilmesi planlanmaktadır.

• Bayraklı Yat Limanı (YİD)

Kapasitesi : Denizde 300 yat

İmar Planı onay sürecinin tamamlanmasını müteakip Projenin,Yap İşlet Devret Modeline göre ihale edilmesi gerçekleştirilecektir.

• Yenifoça Yat Limanı

Kapasitesi : Denizde 230 yat.

Altyapı inşaatlarına 15 Ekim 2016’dan itibaren  başlanmıştır.

Altyapı inşaatının tamamlanmasını müteakip iskeleler ve üst yapılarının da YİD modeliyle yapılarak hizmete açılması sağlanacaktır.

• Çeşme Şifne Yat Limanı (YİD)

Kapasitesi: Denizde 700 yat.

İmar Planı onaylandıktan sonar Yap İşlet Devret Modeli ile yapım ihalesine çıkılmak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.

• Seferihisar Ürkmez Yat Limanı

İmar Planı onay süreci devam etmektedir. Tamamlanmasını müteakip proje Yap İşlet Devret Modeline göre ihale edilebilecektir.

Balıkçı barınaklarına yapılan yatırımlar devam ediyor

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa ettiğimiz balıkçı barınakları ile İZMİR’in balıkçılarına destek veriyoruz.

• Mordoğan Balıkçı Barınağı

• Eski Foça Balıkçı Barınağı

• Güzelbahçe Yalı Balıkçı Barınağı

2003-2016 döneminde yapılarak balıkçılarımızın hizmetine verilmiştir.

Yapımı devam eden balıkçı barınakları

• Doğanbey Payamlı Balıkçı Barınağı İnşaatı

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

İzmir’de, İnternet altyapısı olmayan 1 okula (VSAT Terminali) ve GSM altyapısı olmayan 12 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Ayrıca, Telefon ve İnternet altyapısı olmayan 3 yerleşim yerine altyapı(Wimax) kurduk. 1 yerleşim yerine de kurulum çalışmaları devam etmektedir.

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde İzmir'de Genişbant Abone Sayısı 2016’da 3.173.102’ye ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için İzmir'de 2003 öncesi 2.043 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 12.057 kilometreye uzattık.

Genişbant Abone Sayısı

2003 ÖNCESİ          0

2016                           3.173.102

Fiber Optik Kablo Uzunluğu (km)

2003 ÖNCESİ          2.043

2016                           12.057

Her adımda vatandaşımızın yanında olduk, yol gösterdik

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Gören Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık. Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahibine dağıttık.

İzmir’de 560 görme engelli vatandaşımıza Gören Göz Cihazı verdik.

PTT çağın ötesine geçti

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’de hizmet çeşitliliği arttı

Yeni konsepti ile 163 Pttbank İzmir’lilerın hizmetindedir.

PTTmatik İzmir’in dört köşesinde

87 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek oluyoruz

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeler,
Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeler,
Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.